Kørsel med skolebus

Fri befordring gives til elever med følgende minimums-afstande fra hjem til skole og som bor i Aalestrup Skoles skoledistrikt:

0. - 3. klasse: 2,5 km.
4. - 6. klasse: 6,0 km.

Rejsekort til fri befordring udstedes af skolen efter henvendelse på kontoret.
Du kan læse mere om befordring af skolelever på kommunens hjemmeside

For elever, der ikke kan tildeles rejsekort, men som gerne vil benytte bussen alligevel, kan bruges almindeligt rejsekort eller periodekort. Supplerende info kan findes på NT’s hjemmeside www.nordjyllandstrafikselskab.dk

Køreplaner og beskrivelse af eventuel periodevis ændringer findes på NT’s hjemmeside

De busruter der typisk bruges i vores skoledistrikt er rute 552 og rute 68

Hvis du ikke bor i skoledistriktet

Vesthimmerlands Kommune er inddelt i skoledistrikter, således at alle skolebørn automatisk er tilknyttet en bestemt skole. Forældrene kan dog - efter særlige regler - vælge at lade deres barn gå i en anden skole end distriktsskolen.

Vælges en skole udenfor det skoledistrikt man er bosidende i, bortfalder reglerne om fri befordring for barnet, og forældrene må selv betale, hvis deres barn skal med bus for at komme til og fra skole.