Skolestart i 0. klasse

Allerede et år før dit barn skal starte i skole, begynder vi at forberede dit barns skolestart.
Det gør vi, fordi vi ved, at det er en vigtig og stor begivenhed, når man får et skolebarn i familien.

Vi vil rigtig gerne tage godt imod dig og dit barn og gøre overgangen fra daginstitution til skole så god og tryg som mulig.

Skoleindskrivning åbnes typisk i slutningen af december året før dit barn skal starte i skole.
Indskrivningen foregår via den digitale pladsanvisning.

Inden der bliver åbnet for indskrivning regner vi med, at vi har haft kontakt med dig flere gange - både i form af forældremøder  og via breve fra skolen. Du kan altid ringe eller skrive til os med de spørgsmål, der meget naturligt dukker op når man har et barn, der skal starte i skole.

Året inden dit barn skal starte i skole, laver vi et årshjul for skolestarten - du kan se årshjulet for skoleåret 2023/2024 herunder.

Hvis dit barn ikke går i børnehave eller hvis dit barn går i en anden børnehave end Aagades Børnehave og Børnehuset Aalestrup, må du meget gerne tage kontakt til skolen, så vi sikrer at du får den nødvendige information om skolestarten. Vi er i god dialog med børnehaverne i Hvam og Fjelsø, som er de børnehaver vi typisk modtager børn fra.

Årshjul 2023-2024 - hjemmeside.pdf

Shape Created with Sketch.