Skolestart i løbet af skoleåret

Hvis du ønsker at dit barn skal starte på Aalestrup Skole i løbet af skoleåret, kan du her finde praktisk information om opstarten.

Valg af skole er en stor og vigtig beslutning.
Derfor har du sikkert også gjort dig mange tanker om dit valg af skole.
Vi ønsker at dit barn skal få en god og tryg start i skolen, så derfor har vi lavet en procedure for skolestart.

Du skal starte med at kontakte skolens kontor for, at lave en aftale om et møde med skolens ledelse.
Du finder kontaktoplysningerne i menupunktet kontakt.

Når vi mødes første gang, er det, tænker vi som udgangspunkt at mødet er for de voksne. Her vil vi rigtig gerne høre mere om dit barns baggrund. Vi vil fortælle dig hvad vi står for som skole og du har mulighed for at se skolen. Hvis du ønsker at dit barn skal starte på skolen, aftaler vi dels en startdato og en tidspunkt, hvor du kan komme forbi til fremvisning sammen med dit barn.

Når vi mødes sammen med dit barn, har vi valgt hvilken klasse dit barn skal gå i, så vi kan udlevere skema, klasseliste og andet relevant materiale.

Vi glæder os til at tage godt imod dig og dit skolebarn.

Herunder kan du læse skolebestyrelsens arbejde med en god og tryg modtagelse af nye elever på Aalestrup Skole.